אם אתם רוצים להקים משרד יעיל נוח ופרקטי, חשוב שתדעו כיצד מתחילים לארגן נכון את חלל העבודה. כיום יש את מי שרוצה לארגן את המרחב העסקי הקיים (או את המקום החדש) בצורה מסודרת, ויש את מי ששכר או רכש משרד, וכעת רוצה להתייעל ולארגן את מרחב העבודה בצורה יעילה, חסכנית ושימושית. אז כיצד מארגנים את המקום שבו אנחנו עובדים? הנה מספר טיפים טובים לארגון חלל העבודה:
בחירת ריהוט משרדי מתאים
כל משרד חייב להיות נוח גם עבור העובדים וגם עבור הלקוחות שמגיעים איליו. מקום זה עליו להכיל מספר מסוים של אנשים בצורה נוחה, כמו שעליו להכיל ריהוט מתאים, ציוד שימושי, מחשבים, מדפסות וכל מה שדרוש לעבודה במקום. כדי לרהט נכון את המרחב בחרו ריהוט משרדי שתואם את הצרכים שלכם. רשתות שמספקות ציוד כזה: יספקו כסאות מחשב אורתופדיים ונוחים, שולחנות עבודה, דלפק קבלה, מערכות ישיבה לחדר המתנה, ארוניות אחסון ועוד. וודאו כי הריהוט שאתם בוחרים מתאים לגודל המבנה ולצרכים שלכם.
סדר וארגון במרחב
אם יש לכם משרד קיים או אם אתם מעצבים ומסדרים חלל עבודה חדש – חשוב לשים לב לסדר וארגון באגפים. וודאו כי יש לכם חללי אחסון מתאימים עבור מסמכים, קלסרים, ארגזים וכל פריט שחייב אחסון לאחר הטיפול והשימוש בו. לדוגמא: ישנם מסמכים שמצטברים בקלסרים שתופסים מקום רב בתוך שידות וארוניות הקיימים במקום העבודה. כדי לעשות סדר בדברים, דרוש מחסן אישי שיאפשר גישה קבועה לציוד ולניירות. מחסנים להשכרה מעולים עבור בעלי משרדים, כמו גם עבור בעלי עסקים כמו יזמים, משווקים, יבואנים וכדומה שמחפשים מקום לאחסן סחורה.
אם אתם נמצאים במעבר בין משרדים, חשוב לבחור חברות אחסנה שיקנו לכם שירותי אחסון לטווח קצר או ארוך. גם ציוד מיובא וסחורה שנמצאת בהמתנה – חשוב לאחסן במקום נוח ושמור, כמו למשל ציוד מעבדה שמגיע מחו"ל. ציוד כזה עליו להיות מאוחסן עד ההפצה או השיווק ללקוח, גם לאחר שהציוד הגיע לארץ ועבר שחרור ממכס. בקיצור, יש מגוון סיבות לכם שבעלי עסקים ומשרדים יצטרכו לשכור מחסן.
כדי להבין איזה מחסן מתאים לכם, כדאי לברר אודות שירות שמציעות חברות אחסון מובילות. בין היתר מומלץ לפתח שיטות תיוק יעילות לחסכון במקום, כמו בחירת מגרסות נייר כדי לצמצם ניירת במשרד, ובד בבד יש לבחון את האופציה למחזור נייר למען הסביבה.
יצירת הרמוניה במרחב
כדי שהעובדים שלכם ירגישו בנוח במקום העבודה, וכדי שהלקוחות שלהם ייהנו להגיע למשרד או לבית העסק שלכם – חשוב ליצור הרמוניה בחלל העבודה. כדי לעשות זאת דרוש עיצוב שיספק שלמות והמשכיות בין החללים. בחרו סגנון עיצוב שיתאם את האווירה הנכונה. כיום אפשר לבחור בסגנון תעשייתי, מודרני, כפרי, אלגנטי, וכדומה. בחרו ריהוט משרדי מתאים (כמו ספת המתנה מעור למראה הכפרי והאלגנטי, או ספת בד למראה הביתי והמזמין). רהטו את המשרד בחפצים מתאימים החל מפינת ההמתנה עד לדלפק הקבלה, לחדר הישיבות, למשרדים האישיים וכולי, וקשטו את המרחב בתמונות צבעוניות, במוצרי טקסטיל מתאימים, בשטיחים וחפצי נוי. בין היתר מומלץ לאחסן פריטים שאין בשם שימוש במקום ייעודי. לשם כך אפשר לשכור מכולה או מחסן מחברה מקצועית.
לסיכום, באמצעות ארגון נכון של המרחב, אחסון מקצועי ומסודר, שמירה על החפצים נקיים ושלמים, עיצוב נכון ויצירת סדר והרמוניה – תוכלו לייצר מקום עבודה מקצועי, נוח, יפה ופרקטי.